(EN LANGUE ROMANE).
Avec quelques variantes de mots soulignés mis entre parenthèses.
- O frayres, entende una nobla leyczon :
- Souvent deven velhar e istar en orezon,
- Car nos veyen aquest mont esser pres del chavon ;
- Mot curios devrian esser de bonas obras far,
- Car nos veyen aquest mont de la fin apropiar.
- Ben ha mil e cent anez compli entierament
- Que fo scripta l’ora car sen al derier temp ;
- Poc devrian cubitar, car sen al remanent.
- jTot orn veyen las ensegnas venir a compliment,
- Acreisament de mal e amermament de ben.
- Ayczo son li perilh (perilli) que l’Escriptura di :
- L’Evangili o reconta, e sant Paul asi
- Que neun home que viva non po saber sa fin ;
- Per czo deven mais temer, car nos non sen certan
- Si la mort nos penre o encuey (enchoy) ; o deman
- Ma cant venre Yeshu al dia (jorn) del jujament,
- Un chascun recebre per entier pajament,
- E aquilh que auren fait mal e que auren fait ben.
- Ma l’Escriptura di, e nos creire o deven
- Que tuit home del mont per dui chaminz tenren :
- Li bon iren en gloria e li mal en torment.
- Ma aquel que non creire en aquel departiment,
- Regarde l’Escriptura del fin commenczament,
- Depois que Adam fo forma entro al temp present ;
- Aqui poire trobar, si el aure entendament,
- Que poc son li salva, a ver lo remanent.
- Ma chascuna persona, lacal vol ben obrar,
- Lo nom de Dio lo Paire deo esser al comme nrzar,
- E apellar en ajuda lo seo glorios Filh car,
- Filh de santa Maria,
- E lo Sant Spirit, que nos done bona via.
- Aquisti trey, la sancta Trinita,
- Enayma un Dio devon esser aura
- Plen de tota sapientia e de tota poisencza e de tota bonta.
- Aquest deven sovent aurar e requerir
- Que nos done fortalecza encontra l’enemic,
- Que nos lo poisan veneer devant la nostra fin,
- Ço es lo mont e 1o diavol e la earn,
- E nos done sapiencza accompagna de bonta,
- Que nos poisan conoisser la via de verita,
- Et gardar pura l’arma que Dios nos ha dona,
- L’arma et lo cors en via de carita,
- Enayma que come nos aman la santa Trinita
- E lo proyme, car Dio ho ha com and a,
- Non sol aquel que nos fay ben, mas aquel que nos fay mal,
- E aver ferma sperancza al Rey celestial
- Que a la fin nos alberge al seo glorios hostal :
- Ma aquel que non fare czo que se conten en aquesta leiczon
- Non intrare en la sancta maison.
- Ma czo es de greo tenir a la cativa gent
- Lical aman trop l’or et l’argent,
- E han las empromessions de Dio en despreziament,
- E que no gardan la ley e li comandament
- Ni la laissan gardar a alcuna bona gent,
- Ma, segont lor poer, hi fan empachament.
- E perque es aquest mal entra humana gent.
- Per czo que Adam peche del fin comenczament,
- Car el manje del pom otra deffendament,
- E a li autre germene 1o gran del mal semencz
- El aquiste a si mort e a l’autre enseguador.
- Ben poen dire que aqui ac mal bocon.
- Ma Xrist a reemps li bon per la soa passion,
- Ma enperczo nos troben en aquesta leyczon
- Que Adam fo mescresent a Dio lo seo creator ;
- De aqui poen ver que ara son fait peior,
- Ce il habandonan Dio lo Paire omnipotent,
- E creon a tas ydolas al lor destruiment,
- Ço que deffent la ley que fo del comenczament,
- Ley de natura s’appella, comuna a tota gent,
- Laçât Dio pause al cor del seo primier forma ;
- De poe far mat o ben li done franqueta :
- Lo mal li a deffendu, lo ben li a comanda :
- Aiczo poes vos ben veer qu’es ista mal garda,
- Que aven laisa lo ben, e lo mal aven obra,
- Enayma fey Caym, lo primier filh de Adam,
- Que aucis son frayre Abel sencza alcuna rason,
- Ma car el era bon
- E avia sa fe al Segnor e non a creatura ;
- Ayci poen penre exemple de la ley de natura
- Lacal haven coropta, passa haven la mesura ;
- Pecca aven al Creator e offendu a la creatura.
- Nobla ley era aquela, lacal Dio nos done,
- Al cor d’un chascun home scripta la pause,
- Que el leges e gardes e ensegnes dreitura,
- Ames Dio al seo cor sobre tota creatura,
- E temes e serves, non hi pauses mesura,
- Ce non es atroba en la santa Scriptura ;
- Gardes ferm lo matrimoni, aquel noble convent ;
- Agues pacz au li fraire e ames tota autra gent,
- Ayres orguelh e ames humilita,
- E fes a li autre enayma votria esser fait a si ;
- E, si el fes per lo contrari, qu’el en fossa puni.
- Pauc foron aquilli que la ley ben garderon,
- E moti foron aquilli que la trepasseron ;
- E lo Segnor habandoneron, non donant a li honor,
- Ma creseron al demoni e a la soa temptation :
- Trop ameron lo mont, e poc lo paradis,
- Et serviron al cors maiorament que a l’esprit ;
- Emperczo nos troben que moti en son peri.
- Ayci se po repenre tot home que di
- Que Dio non fe las gencz per laisar li perir ;
- Ma garde se un chascun que non entervenga enayma a lor,
- Ce lei dulivi venc et detruis li fellon.
- Ma Dio fey far archa en lacal el enclaus li bon ;
- Tant fo creisu lo mal e lo ben amerma
- Que en tot lo mont non ac mas que oyt salva :
- Grant exemple poen penre en aquesta sentencza
- Que nos nos gardan de mal et faczan penedencza.
- Ce Yeshu Xrist ha dit, e en san Luc es script,
- Que tuit aquilh que no la faren periren tuit ;
- Ma aquilh que scamperon, Dio lor fey empromession
- Que jamay en aiga non perera lo mont.
- Aquilh creisseron e foron multiplica ;
- Del ben que Dio lor fey poc foron recorda,
- Ma agron tan poc de fe e tan grant la temor,
- Qu’illi non creseron ben al dit de lor Segnor,
- Ma temian que las aygas nehesan encar lo mont ;
- E disseron de far torre per redure se aqui,
- E ben la comenczero segont czo qu’es script,
- E dician de far la larga e tan hauta e tan grant
- Qu’ilh pervengues entro al cel, ma non pay ran far tint,
- Ce la displac a Dio, e lor en fey semblant.
- Babelonia avia nom aquella grant cipta,
- E ara es dicta confusio per la soa malvesta.
- Adonca era un lengage entre tota la gent,
- Ma qu’ilh non s’entendesan Dio fey departiment,
- Qu’ilh non fessan la torre qu’ilh avian comencza.
- Li lengage foron per tot lo mont scampa.
- Poi pecheron greoment, abandonnant la ley, ço es ley de natura,
- Enayma se po provar per la santa Scriptura ;
- Que cinc ciptas periron, lascal fasian lo mal ;
- En fuoc e en solpre Dio li condampne ;
- El destruis li fellon, e li bon deslivre ;
- Ço fo Loth e aquilli de son hostal que l’angel en gitte ;
- Quatre foron per nombre, ma l’un se codampne,
- Ço fo la molie, pur car se reguarde otra defendement.
- Aysi ha grant exemple a tota humana gent
- Qu’ilh se deon gardar de czo que Dio deffent.
- En aquel temp fo Abraham, baron placzent a Dio,
- E engenre un patriarcha dont foro li Judio :
- Nobla gent foron aquilh en la temor de Dio ;
- En Egips habiteron entre autra mala gent ;
- Lay foron apermu e costreit per lone temp,
- E crideron al Segnor, e el lor trames Moysent,
- E deliore son poble e destruis l’autra gent :
- Per lo mar Ros passeron, com per bel eysuyt ;
- Ma li enemic de lor, lical li perseguian, y periron tuit.
- Motas autras ensegnas Dio al seo poble fey ;
- El li pac quaranta an al desert, e lor done la ley ;
- En doas taulas peyrientes la trames per Moysent :
- E troberon la y scripta e ordena noblament.
- Un segnor demostra esser a tota gent,
- Et aquel deguessan crevre e amar de tot lo cor,
- E temer e servir entro al dia de la fin ;
- E un chascun ames lo proyme enayma si,
- Conselhesan las vevas, e li orfe sostenir,
- Alberguesan li paure e li nu revestir,
- Paguesan li fameiant e li errant endreycesan,
- E la ley de lui mot fort deguessan gardar ;
- E a li gardant promes lo regne celestial.
- Lo serviment de las ydolas lor mes en defension,
- Homecidi, avoteri e tota fornigacion,
- Mentir e perjurar e falsa garentia,
- Usura e rapina e mala cubiticia,
- Enamps avaricia e tota fellonia ;
- A li bon empromes vita, e li mal aucia.
- Adonca era justicia en la soa segnoria,
- Car aqu’ilh que trapassavan ni faczian malament
- Eran mort e destruit sencza perdonament ;
- Ma l’Escriptura di, e mot es manifest,
- Que trenta milia foron li remas al desert ;
- Trenta milia e plus, segont que di la ley,
- IIh foron mort de glay, de fuoc e de serpent ;
- E moti autre periron del destermenament,
- La terra se partic, e li receop l’enfern.
- Ayci nos nos poen repenre del notre grand soport.
- Ma aquilh que feron ben lo placzer del Segnor
- Hereteron la terra de l’empromession.
- Mot fo de nobla gent en aquela faczon,
- Enayma fo David et lo rey Salomon,
- Ysaia, Jeremia e moti autre baron,
- Lical combatian per la ley e faczian deffension,
- Un poble era a Dio eyleit de tot lo mont :
- Li enemic qui li perseguian eran moti d’entorn ;
- Grant exemple poen penre en aquesta leyczon :
- Cant ilh gardavan la ley e li comandament,
- Dio combatia per lor encontra l’autra gent ;
- Ma cant ilh peccavan ni faczian malament,
- Ilh eran mort e destruit e pres de l’autra gent ;
- Tant fo alarga lo poble e plen de gran ricor
- Qu’el vay traire li caucz encontra son Segnor ;
- Emperczo nos troben en aquesta leyczon
- Que lo rey de Babelonia li mes en sa preyson :
- Lai foron apermu e constreit per lone temp,
- E crideron al Segnor au lo cor repentent :
- Adonca li ritorne en Jerusalem,
- Pauc foron li obedient que gardesan la ley
- Ni aguessan la temor d’offender lo lor rey :
- Ma hi ac alcuna gent plen de si grant falsita ;
- Ço foron li pharisio e li autre scriptura ;
- Qu’ilh gardesan la ley mot era de mostra,
- Que la gent o veguessan, per esser plus honra ;
- Ma poc val aquel honor que tost ven a chavon :
- Ilh perseguian li sant e li just e li bon ;
- Au plor et au gemament oravan lo Segnor
- Qu’el deisendes en terra per salvar aquest mont,
- Car tot l’uman lignage anava a perdicion.
- Adonca Dio trames l’angel a una nobla donczella de lignage de rey ;
- Noblament la saluda, car s’apartenia a ley ;
- Enamps li dis : « Non temer, Maria,
- » Car lo Sant Sperit es en ta companhia ;
- » De tu nayssere filh que apelares Yeshu ;
- » El salvare son poble de czo qu’el a offendu. »
- Noo mes lo porte al seo ventre la vergena gloriosa,
- Ma qu’ilh no fos represa, de Joseph fo sposa ;
- Paura era nostra Dona e Joseph atresi ;
- Ma ayczo deven creire, car l’Evangeli ho di,
- Que en la crepia lo pauseron, can fo na lo fantin,
- De pan l’enveloperon, paurament fo alberga :
- Ayci se pon repenre li cubit e li avar
- Que de amassar aur non se vol on cessar :
- Moti miracle foron, cant fo na lo Segnor,
- Car Dio trames l’angel annunciar a li pastor,
- E en Orient aparec una stella a li trey baron ;
- Gloria fo donna a Dio al cel, e en terra pacz a li bon ;
- Ma enamps un petit sufferc persecution ;
- Ma lo fantin creisia per gracia e per eta
- E en sapiencia divina en lacal el era ensegna ;
- E apelle doze apostol, lical son ben nomna,
- E vole mudar la ley que devant avia dona ;
- El non la mude pas, qu’il fos habandona,
- Ma la renovelle, qu’il fos malh garda.
- El receop lo baptisme per donar salvament,
- E dis a li apostol que bapteyesan la gent ;
- Car adonca comenczava lo renovellament.
- Ben deffent la ley velha fornigar e avontrar.
- Ma la novella repren veser e cubitar :
- La ley velha autreia partir lo matrimoni,
- E carta de refu se deguessa donar ;
- Ma la novella ill non penre la leysa,
- E neun non departa ço que Dio a ajosta ;
- La ley velha maudi lo ventre que fruc non a porta,
- Ma la novella conselha gardar vergeneta ;
- La ley velha deffent solament perjurar,
- Ma la novella di al postot non jurar,
- E plus de si o de no non sia en ton parlar :
- La ley velha comanda comater li enemis e render mal per mal ;
- Ma la novella di : « Non te volhas venjar,
- » Ma laisa la venjancza al Rey celestial,
- » E laisa viore en pacz aquilh que te faren mal,
- » E trobares perdon del Rey celestial. »
- La ley velha di : « Ama li tio amie, e aures en odi li enemic. »
- Ma la novella di : « Non fares plus en aisi,
- » Ma aima li vostre enemic e facze ben ha aquilh lical ayzeron vos,
- » E aura per li perseguent e per li acaisonant vos. »
- La ley velha comanda punir li mal faczent ;
- Ma la novella di : « Perdona a tota gent,
- » E trobares perdon del Paire omnipotent ;
- » Car si tu non perdonas, non aures salvament. »
- Neun non deo aucir ni irar neuna gent ;
- Mane ni simple ni paure non deven scarnir,
- Ni tenir vil l’estrang que ven d’autrui pais,
- Car en aquest mont nos sen tuit pelegrin :
- Ma car nos sen tuit fraire, deven tuit Dio servir.
- Ço es la ley novella que Yeshu Xrist a dit que nos deven tenir
- E apelle li seo apostol, e fe a lor comandament
- Que anesan per lo mont, e ensegnesan la gent,
- Judios e Grec prediguesan e tota humana gent ;
- E done a lor posta desobre li serpent,
- Gittesan li demoni e sanesan li inferm,
- Rexucitesan li mort et mondesan li lebros
- E fesan a li autre enayma el avia fait a lor
- D’or ni d’argent non fossan possesent,
- Ma au vita e vistimenta se tenguesan content ;
- Amesan se entre lor e aguesan bona pacz :
- Adonca lor empromes lo regne celestial,
- E aqu’iIh que tenren poverta spiritual ;
- Ma qui sabria cals son, ilh sarian tost numbra,
- Que volhan esser paure per propria volunta.
- De czo que era a venir el lor vai annunciar,
- Cossi el devia morir e pois rexucitar,
- E lor dis las ensegnas e li demonstrament
- Lical devian venir devant lo feniment ;
- Motas bellas semblanczas dis a lor e a la gent
- Lascals foron scriptas al Novel Testament.
- Mas, si Xrist volen amar e segre sa doctrina,
- Nos convent a velhar, e legir l’Escriptura.
- Aqui poyren trobar, cant nos auren legi,
- Que solament per far ben Xrist fo persegu ;
- El rexucitava li mort per divina virtu,
- E faczia veser li cec que unca non havian vist ;
- El mundava li lebros e li sort faczia auvir,
- E gittava li demoni, faczent totas vertucz ;
- E cant el faczia mais de ben, plus era persegu :
- Ço eran li pharisio lical lo perseguian
- Et aquilh del rey Herode et l’autra gent clergia ;
- Car ilh avian envidia car la gent lo seguia ;
- Et car la gent creyan en li e en li seo comandament :
- Penseron lui aucire e far lo trayment,
- E parleron a Juda, e feron con li convenent
- Que, si e1 lo lor liores, el agra trenta argent,
- E Juda fo cubit e fey lo tradiment,
- E liore son Segnor entre la mala gent.
- Li Judio foron aquilh que lo crucifiqueron ;
- Li pe e las mas forment li clavelleron,
- E corona de spinas en la testa li pauseron ;
- Diczent li moti repropri, ilh lo blastemeron ;
- El dis que avia se, fel e aci li abeoreron.
- Tan foron li torment amar e doloyros
- Que l’arma partie del cors per salvar li peccador.
- Lo cors remas aqui pendu sus en la crocz
- Al mecz de dui layron.
- Quatre plagas li feron, sancza li autre batament,
- Poys li feron la cinquena , per far lo compliment ;
- Car un de li cavalier vent e li uberc la costa ;
- Adonca ysic sane e ayga ensemp mescla.
- Tuit li apostol fugiron, ma un hi retorne,
- E era aqui au las Marias istant josta la crocz.
- Grant dolor avian tuit, ma nostra Dona raaior
- Cant ilh veya son Filh mort, nu, en afan suz la crocz.
- De li bon fo sebeli, et garda de li fellon ;
- El trays li seo d’enfern e rexucite al tercz jorn,
- E aparec a li seo, cnayma el avia dit a lor.
- Adonca agron grant goy, cant vigron lo Segnor,
- E foron conforta, car devant avian grant paor,
- E converse con lor entro al dia de l’acension.
- Adonca monte en gloiria lo nostre Salvador,
- E dis a li seo apostol e a li autre ensegnador
- Que entro a la fin del mont fora tota via au lor.
- Mas cant vene a Pendecosta, se recorde de lor,
- E lor trames lo Sant Sperit, local es consolador ;
- E ensegne li apostol per divina doctrina,
- E saupron li lengage et la santa Scriptura.
- Adonca lor sovenc de czo qu’el avia dit,
- Sencza temor parlavan la doctrina de Xrist ;
- Judios e Grec predicavan, faczent motas virtucz,
- E li cresent baptejavan al nom de Yeshu Xrist.
- Adonca fo fait un poble de novel converti :
- Cristians foron nomna, car ilh creyan en Xrist.
- Ma czo troben que l’Escriptura di,
- Mot for li perseguian Judios e Saragins ;
- Ma tant foron fort li apostol en la temor del Segnor,
- E li home e las fennas lical eran cum lor,
- Que per lor non laisavan ni lor fait ni lor dit,
- Tant que moti n’auciseron enayma ilh avian Yeshu Xrist ;
- Grant foron li torment segont czo qu’es script,
- Solament car ilh demonstravan la via de Yeshu Xrist ;
- Ma lical li perseguian non lor era de tant mal temor,
- Car ilh non avian la fe de nostre Segnor Yeshu Xrist,
- Coma d’aquilh que queron ara caison e que perseguon tant,
- Que Xrestians devon esser, ma mal en fan semblant,
- Ma en czo se pon reprener aquilh que per seguon, et confortar li bon ;
- Car non se troba en Scriptura santa ni per raczon
- Que li sant perseguesan alcun ni mesesan e preson ;
- Ma enamps li apostol foron alcun doctor
- Lical mostravan la via de Xrist, lo nostre Salvador.
- Ma encar s’en troba alcun al temp present,
- Lical son manifest a mot poc de la gent,
- La via de Yeshu Xrist mot fort volrian mostrar,
- Ma tant son persegu que a pena o poyon far ;
- Tant son li fals xristians enceca per error,
- E maiorment que li autre aquilh que devon esser pastor,
- Que ilh perseguon e aucion aquilh que son melhor,
- E laysan en pacz li fais e li enganador !
- Ma en czo se po conoyser qu’ilh non son bon pastor,
- Car non aman las feas sinon per la toyson ;
- Ma l’Escriptura di, e nos o po en ver,
- Que si n’i a alcun bon que ame e tema Yeshu Xrist,
- Que non volha maudire ni jurar ni mentir,
- Ni avoutrar ni aucir ni penre de l’altruy,
- Ni venjar se de li seo enemis,
- Ilh dion qu’es Vaudes e degne de punir,
- E li troban cayson en meczonja e engan.
- Cosi ilh poirian toller czo qu’el ha de son just afan ;
- Ma forment se conforte aquel que suffre per l’onor del Segnor ;
- Car lo regne del cel li sere aparelha al partir d’aquest mont ;
- Adonca aure grant gloria, si el ha agu desonor :
- Ma en czo es manifesta la mal vesta de lor,
- Que qui vol maudir e mentir e jurar,
- E prestar a usura e aucir e avoutrar,
- E venjar se d’aquilh que li fan mal,
- Ilh diczon qu’el es prodome, e leal home reconta ;
- Ma a la fin se garde qu’el ne sia enganna :
- Cant lo mal lo costreng tant que a pena po parlar,
- El demanda lo prever e se vol confessar ;
- Ma segont l’Escriptura, el a trop tarcza, la cal di
- « San e vio te confessa e non atendre a la fin. »
- Lo prever li demanda si el a negun pecca ;
- Duy mot o trey respont e tost ha despacha.
- Ben li di lo prever que el non po esser asot,
- Si el non rent tot l’autrui e smenda li seo tort.
- Ma cant el au ayczo, el ha grant pensament,
- E pensa entre si que, si el rent entierament,
- Que remanra a li seo enfant, e que dire la gent ;
- E comanda a li seo enfant que smendon li seo tort,
- E fai pat au lo prever qu’il poisa esser asot :
- Si el a cent lioras de l’attruy o encara dui cent,
- Lo prever lo quitta per cent sout o encara per menz,
- E li fay amonestancza e li promet perdon ;
- Qu’el facza dire mesa per si e per li sio payron,
- E lor empromet pardon sia a just, o sia a fellon ;
- Adonca li pausa la man sobre la testa ;
- Cant el li dona mais, li fai plus grant festa,
- E li fay entendament que el es mot ben asot :
- Ma mal son smenda aquilh de qui el ha agu li tort.
- Ma el sere enganna en aital asolvainent ;
- E aquel que ho fay encreyre hi pecca mortalment.
- Ma yo aus o dire, car se troba en ver,w
- Que tuit li papa que foron de Silvestre entro en aquest,
- E tuit li cardinal e tuit li vesque e tuit li aba,
- Tuit aquisti ensemp non han tan de potesta
- Que ilh poissan perdonar un sol pecca mortal.
- Solament Dio perdona, que autre non ho po far.
- Ma ayczo devon far aquilh que son pastor :
- Predicar devon lo poble e istar en oracion,
- E paiser li sovent de divina doctrina,
- E castigar li peccant, donant a lor discipline,
- Ço es vraya amonestancza qu’ilh ayan pentiment ;
- Purament se confesson sencza alcun mancament,
- E qu’ilh faczan penitencia, en la vita present,
- De junar, far almonas e aurar au cor bulhent ;
- Car per aquestas cosas troba l’arma salvament
- De nos caytio crestians lical aven pecca ;
- La ley de Yeshu Xrist haven habandonna,
- Car non haven temor ni fe ni carita ;
- Repentir nos convent e non y devent tarczar ;
- Au plor e au pentiment nos conven smendar
- L’offensa que haven fayta per trey pecca mortal,
- Per cubitia d’olh, e per deleyt de carn,
- E per superbia de vita perque nos haven fait li mal ;
- Car per aquesta via nos deven segre e tenir,
- Se nos volen amar ni segre Yeshu Xrist,
- Pauerta spiritual de cor deven tenir,
- E amar castita, e Dio humilment servir ;
- Adonca segrian la via del Segnor Yeshu Xrist,
- E aurian la victoria de li nostre enemies.
- Breoment es reconta en aquesta leyczon
- De la tres leys que Dio done al mont.
- La premiera ley demostra a qui ha sen ni rauzon,
- Ço es conoiscr Dio e lionrar lo seo Creator ;
- Car aquel que ha entendament po pensar entre si
- Qu’el no s’es pas forma ni li autre atresi ;
- D’ayci po conoiser aquel que ha sen ni raczon
- Che lo es un Segnor Dio local a forma lo mont ;
- E reconoisent lui, mot lo deven honrar
- Car aquilh foron dampna que non ho volgron far.
- Ma la seconda ley, que Dio done a Moysent,
- Nos ensegna a tenir Dio e servir lui fortment,
- Car el condampna e punis tot home que l’offent.
- Ma la tercza ley, lacal es ara al temp present,
- Nos ensegna amar Dio de bon cor e servir purament ;
- Car Dio atent lo peccador e li dona alongament
- Qu’el poysa far penitencia en la vita present.
- Autra ley d’ayci enant non deven plus aver,
- Sinon ensegre Yeshu Xrist, e far lo seo bon placer,
- E gardar fermament czo qu’el a comanda,
- E esser mot avisa cant venre l’Antexrist,
- Que nos non crean ni a son fait ni a son dit :
- Car, segont l’Escriptura, son ara fait moti Antexrist :
- Car Antexrist son tuit aquilh que contrastan a Xrist.
- Motas ensegnas e grant demonstrament
- Seren dos aquest temp entro al dia del jujament ;
- Lo eel e la terra ardren, e murren tuit li vivent,
- Poys rexucitaren tuit en vita permanent,
- E saren aplana tuit li hedificament.
- Adonca sere fayt lo derer jujament :
- Dio partire lo seo poble, segont czo qu’es script ;
- A li mal el dire : « Departe vos de mi,
- » Ana al foe infernal que mays non aura fin ;
- » Per trey greos condicions sere constreit aqui,
- » Per moutecza de penas e per aspre torment,
- » E car sare dampna sencza defalhiment. »
- Del cal nos garde Dio per lo seo placzament,
- E nos done auvir czo qu’el dire a li seo enant que sia gaire,
- Diczent : « Vene vos en au mi, beneit del mio Payre,
- » A possesir lo regne aparelha a vos del comenczament del mont
- » Al cal vos aure deleit, riqueczas e honors. »
- Placza ha quel Segnor, que forme tot lo mont,
- Que nos siam de li esleit per istar en sa cort !
Dio gracias. Amen.